Nivelul concursului: Național
Grupe
#4837
Se consideră șirul S = S[1], S[2], ..., S[N]
format din N
mulțimi de numere naturale cuprinse între 1
și M
. De asemenea, se consideră două șiruri de câte M
numere întregi A = A[1], A[2], ..., A[M]
și B = B[1], B[2], ..., B[M]
. Numim secvență de mulțimi (i
, j
) (1 ≤ i ≤ j ≤ N
) succesiunea de mulțimi S[i]
, S[i+1], ..., S[j]
. Pentru o secvență de mulțimi (i
, j
) (1 ≤ i ≤ j ≤ N
), se determină factorul de succes pe baza șirului A
, respectiv factorul de insucces, pe baza șirului B
în modul următor:
1) se efectuează reuniunea mulțimilor din secvența de mulțimi (i
, j
);
2) factorul de succes al secvenței de mulțimi (i
, j
) este suma valorilor din șirul A
situate pe pozițiile date de elementele reuniunii;
3) factorul de insucces al secvenței de mulțimi (i
, j
) este suma valorilor din șirul B
situate pe pozițiile date de elementele reuniunii.
Determinați factorul de succes al unei secvențe câștigătoare.
ONI 2025, baraj juniori
#4836
Pentru a îmbunătăţi aptitudinile logico-matematice ale elevilor săi, profesorul Vasile a implementat un joc. Pe ecranul principal al jocului se afişează un şir de N
scaune, numerotate de la stânga spre dreapta începând cu 1
, pe fiecare scaun fiind așezat câte un copil. Fiecare copil poartă un tricou pe care este scris, de asemenea, câte un număr de la 1
la N
. Numerele de pe tricouri sunt distincte și sunt scrise pe spate, deci nu sunt vizibile. Scopul jocului este de a descoperi numărul scris pe tricoul fiecărui copil. Pentru aceasta, pe ecran mai este afişat un triunghi de numere T
, care ne dă informaţii ajutătoare. Triunghiul arată ca o matrice în care liniile sunt numerotate de sus în jos de la 1 la N
, iar coloanele de la stânga la dreapta de la 1
la N
. Numărul scris în triunghi pe linia i
şi coloana j
(1 ≤ i ≤ j ≤ n
) reprezintă numărul scaunului pe care stă copilul având cel mai mic număr pe tricou dintre toţi copiii situaţi pe scaune cu numere cuprinse între i
şi j
(inclusiv i
şi j
). Observaţi că poziţiile din triunghi de pe linia i
şi coloana j
cu 1 ≤ j < i ≤ N
nu sunt completate. Cunoscând numărul de copii şi triunghiul de numere:
1. determinați o soluţie posibilă; dacă există mai multe soluţii posibile se va afişa cea mai mică din punctul de vedere lexicografic;
2. determinați numărul de soluţii posibile.
ONI 2025, baraj juniori
#4835
Pentru avea succes la Olimpiada de Jocuri pe Internet (OJI), Vasilică a cumpărat de la Baba Yaga un talisman norocos. Talismanul norocos este un șir care îndeplineşte următoarele două condiţii:
7
;1
.1. determinaţi numărul minim de cifre care trebuie să fie eliminate din șirul V
, astfel încât acesta să devină talisman norocos;
2. determinaţi talismanul norocos minim lexicografic, care se obţine eliminând din șirul V
un număr minim de cifre.
ONI 2025, baraj juniori