Elevii celor două clase de a șaptea din școală merg în excursie. În fiecare clasă sunt câte N
elevi. Ovidiu și Mihnea, fiind liderii celor două clase din care fac parte, doresc să analizeze reușita excursiei, în funcție de gradul de compatibilitate dintre elevii participanți la excursie. Pentru a determina acest grad, fiecărui elev din cele două clase îi este atribuit un coeficient de amabilitate. Astfel, elevii din clasa lui Ovidiu au, în ordinea din catalog, coeficienții a
1
, a
2
, …, a
N
, iar elevii din clasa lui Mihnea au, în ordinea din catalog, coeficienții b
1
, b
2
, …, b
N
.
Gradul de compatibilitate dintre doi elevi din clase diferite este definit ca pătratul diferenței dintre coeficienții de amabilitate atribuiți fiecăruia. Astfel, gradul de compatibilitate G
i,j
dintre
al i
-lea elev din clasa lui Ovidiu și al j
-lea elev din clasa lui Mihnea este egal cu (a
i
− b
j
)2
, cu 1 ≤ i ≤ N
și 1 ≤ j ≤ N
.
Gradul de compatibilitate dintre cele două clase este suma tuturor gradelor de compatibilitate dintre oricare doi elevi din clase diferite, adică suma tuturor valorilor G
i,j
cu 1 ≤ i ≤ N
și 1 ≤ j ≤ N
.
Pentru a lega o prietenie durabilă doi elevi din clase diferite trebuie să aibă gradul de compatibilitate
fie mai mic sau egal cu X
, fie mai mare sau egal cu Y
, unde X
și Y
sunt valori date (adică G
i,j
≤ X
sau Y ≤ G
i,j
).
Se cunosc N
, coeficienții a
1
, a
2
, …, a
N
și b
1
, b
2
, …, b
N
, precum și valorile X
și Y
, cu semnificația din enunț.
Cerința
1. Determinați gradul de compatibilitate dintre cele două clase.
2. Determinați, pentru fiecare elev din clasa lui Ovidiu, numărul de elevi din clasa lui Mihnea cu care acesta poate lega o prietenie durabilă.
Date de intrare
Fișierul de intrare prietenie.in
conține pe prima linie un singur număr natural C
, reprezentând cerința
care trebuie rezolvată (care poate fi doar 1
sau 2
). Pe a doua linie se găsesc trei numere naturale N X Y
, cu semnificația din enunț. Pe a treia linie se găsesc N
numere naturale a
1
, a
2
, …, a
N
, cu semnificația din enunț. Pe a patra linie se găsesc N
numere naturale b
1
, b
2
, …, b
N
, cu semnificația din enunț. Numerele aflate pe aceeași linie a fișierului sunt separate prin câte un spațiu.
Date de ieșire
Fișierul de ieșire prietenie.out
va conține:
- dacă
C = 1
, numărul natural determinat pentru cerința1
; - dacă
C = 2
,N
numere naturale, separate prin câte un spațiu, reprezentând numerele determinate pentru cerința2
, corespunzătoare ordinii în care elevii apar în catalogul clasei.
Restricții și precizări
1 ≤ N ≤ 200.000
0 ≤ a
i
,b
j
≤ 200.000
0 ≤ X ≤ Y ≤ 900.000.000
- Ovidiu a observat că
(a
i
-b
j
)
2
se poate scrie și sub formaa
i
2
+ b
j
2
- 2 * a
i
* b
j
. - Pentru 25 de puncte,
C = 1
și1 ≤ N ≤ 2.500
- Pentru 10 puncte,
C = 1
și2.500 < N ≤ 200.000
și0 ≤ a
i
,b
j
≤ 5.000
, pentru orice1 ≤ i, j ≤ N
- Pentru 10 puncte,
C = 1
și2.500 < N ≤ 200.000
- Pentru 25 de puncte,
C = 2
și1 ≤ N ≤ 2.500
- Pentru 15 puncte,
C = 2
și și2.500 < N ≤ 200.000
și0 ≤ a
i
,b
j
≤ 5.000
, pentru orice1 ≤ i, j ≤ N
- Pentru 15 puncte,
C = 2
și2.500 < N ≤ 200.000
Exemplul 1:
prietenie.in
1 4 3 10 1 3 5 7 5 1 4 2
prietenie.out
136
Explicație
Se rezolvă cerința C = 1
. Avem N = 4
.
G11 = (a1 − b1)^2 = (1 − 5)^2 = 16
;
G12 = (a1 − b2)^2 = (1 − 1)^2 = 0
;
. . .
Gradul de compatibilitate dintre cele două clase este egal cu:
(1 − 5)^2 + (1 − 1)^2 + (1 − 4)^2 + (1 − 2)^2 +
(3 − 5)^2 + (3 − 1)^2 + (3 − 4)^2 + (3 − 2)^2 +
(5 − 5)^2 + (5 − 1)^2 + (5 − 4)^2 + (5 − 2)^2 +
(7 − 5)^2 + (7 − 1)^2 + (7 − 4)^2 + (7 − 2)^2 =
16 + 0 + 9 + 1 + 4 + 4 + 1 + 1 + 0 + 16 + 1 + 9 + 4 + 36 + 9 + 25 = 136
Exemplul 2:
prietenie.in
2 4 3 10 1 3 5 7 5 1 4 2
prietenie.out
3 2 3 2
Explicație
Se rezolvă cerința C = 2
, pentru care N = 4
, X = 3
și Y = 10
. Pentru primul elev din clasa lui Ovidiu,
care are coeficientul a1 = 1
, gradele de compatibilitate cu elevii din cealaltă clasă sunt:
(𝑎1 − 𝑏1)^2 = (1 − 5)^2 = 16
, iar16 ≥ Y
;(𝑎1 − 𝑏2)^2 = (1 − 1)^2 = 0
, iar0 ≤ X
;(𝑎1 − 𝑏3)^2 = (1 − 4)^2 = 9
, iarX < 9 < Y
;(𝑎1 − 𝑏4)^2 = (1 − 2)^2 = 1
, iar1 ≤ X
;
Astfel, el poate lega o prietenie de lungă durata cu 3
elevi din clasa lui Mihnea: cu primul, cu al doilea și cu al patrulea.
Al doilea elev din clasa lui Ovidiu poate lega o prietenie de lungă durata cu doi elevi din clasa lui Mihnea: cu al treilea și cu al patrulea.
Analog, al treilea și al patrulea elev din clasa lui Ovidiu pot lega o prietenie de lungă durată cu 3
elevi, respectiv cu 2
elevi din clasa lui Mihnea.