#4782
În regatul „Iluminia” există un laborator care conține o rețea de N
camere, fiecare cameră are lungimea P
și este reprezentată de o secvență de comutatoare, fiecare comutator având starea 0
(stins) sau 1
(aprins).
Regele dorește să construiască o cameră supremă pentru un experiment de mare anvergură. Această cameră supremă se obține prin aplicarea operației XOR (^
) asupra tuturor secvențelor de comutatoare. Regele vrea ca această cameră rezultată să fie „supremă”, adică să conțină doar comutatoare în starea 1
.
Deoarece acest lucru nu este garantat, regele are la dispoziție M
operații de flip. Fiecare flip inversează starea anumitor comutatoare dintr-o subsecență de lungime cel mult L
(0
devine 1
, iar 1
devine 0
). Comutatoarele care vor fi inversate sunt la discreția regelui.
Acest lucru înseamnă că regele are posibilitatea de a alege, dintr-o subsecență dată de comutatoare, care dintre acestea să fie inversate. El nu este obligat să inverseze toate comutatoarele din subsecența aleasă, ci poate alege doar anumite comutatoare, în funcție de cum consideră că este cel mai eficient pentru găsirea camerei supreme.
Sarcina ta este să găsești cea mai mică valoare L
pentru care există o succesiune de cel mult M
flip-uri (fiecare aplicată pe o subsecență de lungime cel mult L
) care să construiască camera supremă.
Concursul Naţional de Matematică și Informatică „Grigore Moisil”, 2025
Problema | lumina2 | Operații I/O |
![]() lumina.in /lumina.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.02 secunde | Limita memorie |
Total: 64 MB
/
Stivă 8 MB
|
Id soluție | #57710550 | Utilizator | |
Fișier | lumina2.cpp | Dimensiune | 923 B |
Data încărcării | 11 Aprilie 2025, 13:12 | Scor / rezultat | 100 puncte |
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0 secunde | OK. | 1 | 1 | ||
2 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
3 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
4 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
5 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
6 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
7 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
8 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
9 | 0 secunde | OK. | 1 | 1 | ||
10 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
11 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
12 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
13 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
14 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
15 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
16 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
17 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
18 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
19 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
20 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
21 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
22 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
23 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
24 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
25 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
26 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
27 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
28 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
29 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
30 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
32 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
33 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
34 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
35 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
36 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
37 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
38 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
39 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
40 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
41 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
42 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
43 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
44 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
45 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
46 | 0 secunde | OK. | 1 | 1 | ||
Punctaj total | 100 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema lumina2 face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.